Zavod za telekomunikacije

Zavod za telekomunikacije nositelj je istraživačkih aktivnosti i sveučilišnih nastavnih programa u području telekomunikacija i informatike na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Na Zavodu je zaposleno 42 djelatnika, a osim njih u nastavi i istraživanjima sudjeluje 17 vanjskih suradnika i 8 gostujućih profesora.

Djelatnici Zavoda za telekomunikacije nositelji su i izvođači kolegija u preddiplomskom, diplomskom i poslijediplomskom studiju na FER-u. Zavod sudjeluje u nastavi na preddiplomskom studiju smjer Računarstvo, te je nositelj profila Telekomunikacije i informatika na diplomskom studiju Informacijska i komunikacijska tehnologija (ICT). Detaljne informacije o nastavnim i mentorskim aktivnostima mogu se naći na stranicama za studente i stranicama predmeta.

Od akademske godine 2021./22. Zavod je nositelj profila Znanost o mrežama na diplomskom studiju studijskog programa Računarstvo.

Istraživačke aktivnosti Zavoda za telekomunikacije okrenute su znanstvenim projektima pod potporom Hrvatske zaklade za znanost, istraživačkim i drugim projektima u suradnji s gospodarstvom te međunarodnim istraživačkim projektima. Područja istraživanja obuhvaćaju razne aspekte informacije i komunikacija u mrežnom okruženju. Detaljne informacije mogu se naći na osobnih stranicama djelatnika te stranicama projekata i istraživačkih laboratorija.

Video o Zavodu za telekomunikacije

Održano je javno predstavljanje...

Održano je javno predstavljanje projekta eduIDT u utorak 11. veljače, u prostorijama zavoda Sveučilišta u Zagrebu Fakulteta elektrotehnike i računarstva. Predstavljanju je prisustvovalo preko 30 djelatnika FER-a

Doktorandica Ana Radović, univ. mag. ing. comp.  predstavila je svoje područje istraživanja, koje je usko povezano sa samom temom projekta. Opisala je tehnološka ostvarenja u ozbiljnim igrama koja prate smjernice univerzalnog dizajna za učenje.  

Uslijedila je uvodna riječ o projektu koju je držao izv. prof. dr. sc. Jurica Babić, kao i prezentaciju o općenitim informacijama o projektu eduIDT, ciljevima koji su postavljeni i postignućima koja su ostvarena. 

Zatim je izv. prof. dr. sc. Marianna Bodrogine Zichar predstavila studiju koju je ostvarila na vlastitim predavanjima o 3D printanju, gdje je uspješno integrirala model „Design Thinking“ u nastavni plan. Ovo je potaknulo početak rasprave sa sudionicima o najboljim praksama integracije spomenutog modela u predmete koji se održavaju na FER-u.  

Po završetku predstavljanja projekta, sudionici i predavači su zaokružili ovaj događaj prigodnim domjenkom u prostorijama Zavoda za telekomunikacije. 

Dodatne informacije o samom projektu i fotografije s događaja nalaze se u nastavku obavijesti.

Projekt “Application of Inclusive Design Thinking in the Technically-Oriented Subjects at HEI” odnosno eduIDT je ERASMUS+ projekt u koordinaciji Fakultet za menadžment i informatiku Sveučilišta u Žilini. UniZG FER sudjeluje kao partner uz još pet partnerskih institucija iz područja visokog obrazovanja: University of Debrecen (Mađarska), Tecchnical University of Valencia (Španjolska), Tallinn University (Estonija), IMT Atlantique (Francuska) i Wilhelm Büchner University of Applied Sciences (Njemačka). Dodatno, partneri u projektu su i udruga European Institute for Labour and Industrial Relations (Njemačka) i  poduzeće Eggztra Innovations s.r.o. (Slovačka).  

Dizajnersko razmišljanje (engl. design thinking) je pristup usmjeren na čovjeka koji pomaže razumjeti korisnike, preispitati pretpostavke, redefinirati probleme i stvoriti inovativna rješenja. Okolina treba njegovati promjene i inovativan način razmišljanja, vodeći računa o inkluzivnosti. Osobito u ICT okruženju vrlo je važno promatrati potencijalno isključene skupine korisnika, koji nisu toliko upoznati s novim tehnologijama i internet svijetom.  

Zbog toga projekt je na početku snažno fokusiran na osposobljavanje nastavnika u visokom obrazovanju kako bi mogli potaknuti ICT studente da pri razvoju inovativnih rješenja razmišljaju o inkluzivnosti uzimajući u obzir sve skupine korisnika.  

Stoga možemo zaključiti da je glavni cilj projekta unijeti metodologiju inkluzivnog dizajnerskog razmišljanja (engl. inclusive design thinking) u tehnički orijentirane visoko obrazovne institucije. Projekt je usmjeren na rješavanje problema podzastupljenih skupina kako bi se poboljšalo stvaranje inkluzivnih inovativnih rješenja za društvo. 

Autor: Ivana Slošić
Popis obavijesti