Prilagodljive višemedijske usluge u Internetu; video, audio, igre, VR/AR; iskustvena kvaliteta

Mentor: izv. prof . dr. sc. Lea Skorin-Kapov

Suradnici: Irena Oršolić, mag. ing., Ivan Slivar, mag. ing., Ivan Bartolec, mag. ing., Sara Vlahović, mag. ing.

Laboratorij : Laboratorij za istraživanje iskustvene kvalitete višemedijskih usluga

Danas postoji širok raspon višemedijskih i web aplikacija koje se koriste u svakodnevnom životu, od videa/glazbe na zahtjev/uživo (npr. YouTube, Netflix), video konferencija/govora (npr. Skype, WebRTC, Zoom), umreženih igara, upravljanja udaljenim računalom do društvenih mreža. Ono što i dalje ostaje ključni problem i razlikovno sredstvo između pružatelja usluga je ispunjavanje zahtjeva krajnjih korisnika s obzirom na očekivanu kvalitetu usluge, a što se naziva iskustvenom kvalitetom (engl. Quality of Experience, QoE).

 

Studentske teme vezane su uz proučavanje arhitektura i zahtjeva naprednih višemedijskih usluga, načina prilagodbe usluga, te metoda procjene iskustvene kvalitete korisnika usluga. Također, teme razmatraju utjecaj raznih faktora poput parametara komunikacijske mreže na QoE. Zadaci i projekti se provode u okviru istraživačkog laboratorija MUEXLab. Više o temama možete pronaći ovdje. Studenti će po potrebi imati pristup novouređenom laboratoriju sa suvremenom mrežnom i VR opremom.

Primjeri studentskih radova:

Predmeti:

Preporučeni predmeti:

 

Odabrani znanstveni projekti, razvojni projekti i projekti suradnje s industrijom:

  • Q-MERSIVE: Modeliranje i praćenje iskustvene kvalitete imerzivnih višemedijskih usluga u 5G mrežama (Modeling and Monitoring QoE for Immersive 5G-Enabled Multimedia Services), 01/2020-01/2024, Hrvatska zaklada za znanost (HRZZ)
  • ARIEN: Upravljanje energetskom infrastrukturom kroz kolaboraciju u proširenoj stvarnosti (Power infrustructrure management using collaboration techniques in Augmented Reality), 2018-2020, Europski fond za regionalni razvoj, IRI projekt u suradnji s tvrtkom Diversitas IT sustavi d.o.o.
  • QoMoVid: QoE Monitoring Solutions for Mobile OTT Video Streaming, 10/2016 - 03/2019, projekt u suradnji s tvrtkom Ericsson Nikola Tesla d.d.
  • Edu4Games – Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa za područje dizajna i razvoja videoigara. European Social Fund, 3/2019-3/2022.